تحقیقات نیلسن نشان می‌دهد 92% از مردم پیشنهادات دوستان و خانواده خود را به تمامی تبلیغات دیگر ترجیح می‌دهند. قدرت بازگو کردن تجربه شخصی و توصیه دوستان می تواند یک عامل حیاتی در تصمیم‌گیری هنگام خرید باشد. پس تبلیغات دهان به دهان (WOM)  عاملی است که باید روی آن تمرکز کنیم و برای برند سازی آنلاین از ابزار های مرتبط با آن استفاده کنیم. حسن فضای آنلاین این است که افراد می توانند تجارب شخصی خود از یک محصول را در پلتفرم های مختلف بیان کنند.

  1. شبکه های اجتماعی را اولویت دهید.

شبکه های اجتماعی تعریف جدیدی برای تبلیغات دهان به دهان هستند. با پیشرفت تکنولوژی و ابزار های رایگان شبکه های اجتماعی، استفاده نکردن از آنها برابر با نابودی کسب و کار شما در ابتدا کار است. پس از صفحه اینستاگرام شروع کنید و با تبدیل آن به حالت بیزینس، از ابزار های ارتقای برند برای برند سازی آنلاین استفاده کنید. سعی کنید محتوا مرتبط با کسب و کار خود را در صفحات اجتماعی نشر دهید و با تعیین استراتژی برای حضور خودتان در شبکه های اجتماعی، از آنها در جهت بهبود کسب و کار خود و ارتباط بیشتر با مشتریان استفاده کنید.

 

  1. نظرات و نقد بررسی مشتریان را دریافت کنید.

مشتریان باهوش و امروزی کسب و کارها را بیشتر از طریق فضای آنلاین، سرچ می‌کنند. آنها احتمالا سرنخ‌هایی هستند که با توجه به تجربه خرید مشتریان قبلی شما، تبدیل به خریدار می‌شوند. اینها به احتمال زیاد واجد شرایط تصمیم گیری خرید براساس تجارب قبلی مشتریان شما هستند و آخرین شانس شما برای متقاعد کردن آنها این است که شرکت شما یک جایگزین معتبر، قابل دسترس و عالی برای رقبای شما است.

  • یک بروشور چاپی ایجاد کنید تا بتوانید مشتری خود را از پروژه های موفقیت‌آمیز گذشته خود مطلع کنید و آنها را برای مرور به وبسایت کسب و کارتان هدایت کنید.
  • یک کد QR را به صورت چاپی تولید کنید و مشتریان را به صفحه بررسی محصول هدایت کنید. اینها بسیار موثر هستند زیرا استفاده از کدهای QR و به طبع آن خواندن نقد و بررسی محصولات شما در موبایل، به مراتب راحت‌تر از کامپیوتر است.
  • یک نظرسنجی آنلاین رایگان را برای ارسال به مشتریان خود تنظیم کنید، سپس از این بررسی ها برای وب سایت خود و سایر ابزار‌های بازاریابی استفاده کنید
  1. فقط بپرسید!

از مشتریان درخواست کنید تا نظر شخصی خود را راجع به محصول یا خدمت شما بنویسند. برای مثال هنگام تحویل محصول درب منزل، از آنها بخواهید تا نظر خود را ارائه کنند. (همراه داشتن تبلت در لحظه می‌تواند کمک کند) شما همچنین می توانید یک کارت پستال کنار هر فاکتور یا بیانیه ارسال کنید و مشتریان را ترغیب به نوشتن نظراتشان کنید. پس از آن می توانید از این توصیفات در وب سایت خود، ارسال به شبکه های اجتماعی، و در رسانه های چاپی برای اینکه از آن در جهت ارتقا کسب و کار خود استفاده کنید.

نکته این است که در این دوره که تمام رقبای شما از فضا آنلاین استفاده می کنند، حضور شما در تمام پلتفرم ها نظیر سایت، انواع شبکه های اجتماعی و سایت های پربازدید از همیشه واجب تر است و می تواند به برند سازی آنلاین شما کمک کند.