مشاوره برندینگ

برندینگ چیست؟

برندینگ (یا برندسازی) فرآیندی است که طی آن بر روی ذهنیت، ادراک، احساس و نهایتا عملکرد مخاطبان، اثری از پیش برنامه ریزی شده، گذاشته شود.

حال بر اساس تعریف بالا می توان گفت که برای هر فرد، مکان، خدمت، سازمان و یا محصول  می توان از برندینگ استفاده نمود.

چرا برندسازی می کنیم؟

تمایز و ایجاد وفاداری مهمترین و خلاصه ترین جوابی است که می توان به این سوال داد! 

اما چگونه به تمایز و یا وفاداری باید دست یافت؟

تمایز از اولین قدم در برندینگ یعنی برندآفرینی آغاز خواهد شد اما باید در این فرآیند با فعالیت های متناسب و خلاقانه آن را حفظ نمود.

یک تعریف ساده!

برندینگ، تعریف های مختلفی دارد، اما یکی از جالبترین مفاهیمی که میتواند شباهت های اصیلی به برندینگ داشته باشد، تربیت و پرورش فرزند است!

با یک مثال انتقادی شروع کنیم:

برندینگ طراحی های زیبای بسته بندی، لوگو، سبک گرافیکی یا انتخاب اسم یا شعارهای دهن پر کن نیست! اینها بخشی از برندینگ هستند اما همه ی برندینگ نیستند.

فرض کنید کودکی بسیار خوش لباس و مرتب را دیده اید که بسیار بی ادب است و  پدر و مادرش نیز صرفا به ظاهر او می رسند و اهمیتی به آموزش، تربیت و حتی آینده ی او نمی دهند؛ این می تواند مثالی انتقادی برای صاحبان کسب و کارهایی باشد که تصور میکنند صرفا با مجموعه فعالیت های بصری، یک برند ساخته اند اما احتمالا چیزی که ساخته شده از درون تهی و بدون فلسفه است و در مورد اینکه چه آینده ای برای او رقم خواهند زد چیزی نمی دانند.

اینجاست که  می توان به عمق یک نگاه استراتژیک زمانبندی شده و جامع نگر در برندینگ پی برد.

چه زمانی برندسازی کرده ایم؟!

برندینگ یک فعالیت بلند مدت است و تا زمانی که ذهن مخاطب را درگیر نکند، انجام نگرفته است.

رساندن پیام برند و پذیرفتن آن از سوی مخاطب، همچون رسیدگی و نگهداری یک نهال یا تربیت یک فرزنداست، زمان می برد، هزینه بردار است، اما در بلند مدت رویای شما را محقق خواهد نمود.

حال سوال اینجاست که برای درگیر نمودن ذهن مخاطب از چه ابزارهایی باید استفاده نمود؟ جواب های زیادی وجود دارد، که بسیاری از آنها ابزارها و استراتژیهایی هستند که از بازاریابی و تبلیغات سر در می آورند.

زمینه های برند سازی در کجاست؟

سلایق و ویژگی های روانشناختی مخاطبان
ویژگی های بازار و رقبا
ویژگی های محصول و خدمت
ظرفیتهای داخلی
سازمان صاحب برند
نتیجه یک برند سازی موفق، افزایش اعتبار، شهرت، فروش، تداوم فروش، سهم از بازار، قیمت محصول و... است.

خدمات بنمای در حوزه برندسازی

تهیه منشور هویت
سازمانی برند (BIG)
تهیه اساسنامه استراتژی برند (CIG)
مشاوره و ارائه برنامه مدیریت استراتژیک برند
صفر تا صد برند آفرینی

مراحل همکاری در حوزه محصول و بسته بندی

توافق بر روی نحوه همکاری، زمان بندی، دستاوردها و تخمین هزینه ها
ارائه پیشنهاد های بنمای بهمراه ترسیم چشم اندازی از آینده ی برند
بررسی وضعیت برند و کسب و کار
دریافت درخواست ها، مسائل و مفاهیم کلی و مشکلات از کارفرما

وظایف ما، بعنوان مشاور برند

  • ارزیابی صحیح از موقعیت کنونی  سازمان
  • تحلیل  تجربه مشتریان در مواجهه محصول و خدمت و چاره جویی در بهبود آن.
  • تحلیل عملیات های بازاریابی و ارائه راهکار در برنامه های هدفگذاری فروش و سیاست گذاری در زمینه استراتژی های فروش.
  • بروز توانایی و خلاقیت در ارائه یک برند قوی و فلسفه مند که بتواند در فرآیندجایگاه یابی  به موقعیت بهتری از قبل ارتقاء یابد. 
  • مشاوره در  خصوص هویت بصری و حسی برند.
  • مشاوره در تولید محتوا،  اشتراک گذاری و تحلیل رسانه.
  • ایجاد هماهنگی بین واحد های بازاریابی،تبلیغات، فروش و محصول
  • ایجاد وحدت رویه و ثبات برند در تمام وجوه

بنمای؛ بهترین نمایش هر آنچه دیدنی است!